Szparagi z jajkiem poszetowym i sałatką



Danie , które z powodzeniem może być , zarówno śniadaniem , jak i
obiadem , czy kolacją . Zrobiłem sobie na śniadanie w formie sałatki , na zimno . Tylko jajka były ciepłe , prosto w wrzątku wyjęte , lubię gdy płynne żółtko robi jako dodatkowy sosik. Jak widzicie rzodkiewki zostawiłem z młodymi listkami , ponoć w nich a nie w rzodkiewkach jest najwięcej witamin . Co prawda listki rzodkiewki są, delikatnie mówiąc, "takie se" w smaku i Asia powiedziała , że woli bez listków i ogonków :p . Jedzenie liści rzodkiewki podpowiedziała mi sąsiadka , ale zaznaczyła , że mamy jeść tylko te rzodkiewki z listkami , które rosną u nas na działce , bo my nie dajemy żadnej chemii , czy nawozu

Potrzeba na jedną porcję :
- kilka ugotowanych szparagów ( jak gotować i obierać szparagi TU i TUTAJ )
- 1/5  główki sałaty lodowej
- 1/2 pomidora
- 1/4 ogórka zielonego
- 1/4 papryki
- kilka listków cykorii
- kilka rzodkiewek
- kilka łyżek sosu winaigrette  ( przepis TU )
- 2 jajka poszetowe ( przepis TU )

Wykonanie :
- sałatę porwać palcami i położyć na talerzu
- pomidor i ogórek pokroić jak kto chce i położyc na sałącie
- rzodkiewkę umyć i albo listki oberwać , albo zostawić , ale tylko te młode , małe listki
- paprykę pokroic w kostkę i dodać do sałatki
- dodać cykorię ( ja jej nie kroję , lubię listki jeść rękami :) )
- dodać szparagi
- polać sosem
- na górę położyć jajka

Uwagi :
- cykorię , nie każdy lubi , bo jest taka lekko gorzkawa ( ja tam uważam ,że jest soczysta i wyraźna w smaku :p ) , także jak ktoś nie przepada , to nie dodaje :)
- szparagi można by podsmażyć na masełku i mieć na ciepło , ale mi smakują i na ciepło i na zimno

Etykiety: