Sałatka postna



Dziś  Wielki Piątek , dzień postny .Nie trzeba jednak dziś jeść tylko śledzi
, czy suchych pyr :p Można  pościć kolorowo i smacznie . Sałatka która powoduje  uśmiech na twarzy i daje uczucie sytości , mimo , że nie ma mięsa/ryby, czy jajek  . Warzywa w połączeniu z avokado i sosem winaigrette dają  radę  :)

Potrzeba na jedną  porcję :
- 1 upieczony burak - przepis TU
- kilka ugotowanych brukselek
- kilka różyczek ugotowanego kalafiora
- kilka różyczek ugotowanego brokuła
- 1/2 ugotowanej marchewki 
ugotowane warzywa z TEGO przepisu 
- kilka rzodkiewek
- 1/4 czerwonej cebuli
- 1/2 avokado
- 1/4 papryki ( dałem żółtą ) 
- kilka pomidorków koktailowych
- pół szklanki sosu winaigrette z TEGO przepisu

Wykonanie :
- buraka obrać ze skórki i pokroić jak kto umie/chce
- cebulę obrać i pokroić w krążki
- na talerzu porozkładać ugotowane warzywa
- dołożyć buraki , pokrojoną  paprykę
- z połówki avokado łyżeczką dekoracyjną powycinałem kuleczki ( można zwykłą łyżką wydłubać kawałki , zamiast obierać i się  brudzić :p )
- rzodkiewki wyciąłem w rozetę , jak ktoś nie umie , to pokroić w plasterki
- pomidorki koktailowe pokroiłem na połówki 
-  ułożone składniki  polałem sosem winaigrette

Uwagi :
- pierwotnie to nawet chciałem na górę rzucić jakąś rybę , ale sobie odpuściłem  ten temat , nie potrzeba
- śmiało można posypać taką sałatkę  z góry sezamem , czy pestkami dyni , czy słonecznika :)

Etykiety: ,