Sałatka z gotowanych warzyw i ryby



Potrzeba  na jedna porcje :
- pół avokado 
- 5 brukselek
- 1 marchew
- 1 korzeń pietruszki
- 1 róża brokuła
- 1 róża kalafiora
- 3 łyżki sosu winaigrette ( z TEGO przepisu )
- 1 łyżeczka musztardy sarepskiej
- filet z dorsza/morszczuka/mintaja ( co kto chce ) 

Wykonanie :
- marchew , pietruszkę obrać i pokroić w kostkę 
- do garnka wlać  zimną wodę , lekko osolić , włączyć ogień i zagotować 
- wszystkie warzywa ( oprócz avokado ) wrzucić razem do garnka
- gotować około 12-15  minut
- do miski lub garnka wlać zimną wodę
- warzywa wyjąć z wrzątku do garnka z zimną wodą, zostawić na 2-3 minuty
- odsączyć warzywa na sitku cedzakowym
-  filet z ryby zawinąć w folię aluminiową , wrzucić do wody w której gotowały się warzywa i gotować 15- 20 min
- wyjąc , rozpakować z folii 
- do miski wlać sos winaigrette , dodać musztardę , wymieszać dokładnie , zrobi się lekko gęste
- do sosu dorzucić warzywa
- avokado obrać ze skórki , pokroić w kostkę, dodać do sałatki ,  zamieszać
- spróbować i  doprawić solą i pieprzem jeśli potrzeba
- nakładać na talerz , na wierzch położyć rybę ( gorąca świeżo ugotowaną , lub zimna z puszki , lub z poprzedniego dnia )

uwagi :
- ryba może być dowolna np. tuńczyk z puszki , ryba która została z obiadu z poprzedniego dnia  , mi zostały kawałki  dorsza , więc użyłem tego co było w lodówce
- tak samo warzywa , jak zwykle miałem w lodówce uszykowany Zestaw warzywny podstawowy  i po prostu wziąłem dwie garści warzyw , które wymieszałem z sosem

Etykiety: