Żeberka wieprzowe z wolnowaru



Siema!
Żeberka wieprzowe - smaczne i zdrowe! :)
Zawsze lubiłem żeberka, czy to pieczone, czy duszone. Kiedyś robiłem w takiej "maziajce" z mleka, ketchupu, musztardy i miodu ale ... to se ne vrati .. :p
Robiłem więc różne inne modyfikacje, obsmażałem, obkładałem warzywami i wszytkie te zabiegi
były całkiem spoko.
Ostatnio postanowiłem spróbować czegoś innego. Mamy z Asią teraz fazę na imbir, jemy go dość dużo. Codziennie wieczorem podsmażam różne warzywa na smalcu i dodaję do nich imbir.
Postanowiłem że dodam też do mięsa, Oprócz imbiru użyłem też trawy cytrynowej. Byłem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie. Bardzo fajny efekt wyszedł. Lekko cytrynowe, ale nie kwaśne. Do tego świeży tarty chrzan (robię z mlekiem kokosowym) i sałatką. Delicje :)

Potrzeba na 3-4 porcje:
- 1 kg żeberek wieprzowych
- 3 cm imbiru
- 2 szt. sztuki trawy cytrynowej (w marketach można dostać)
- sól, pieprz
- 1 marchewka
- 1 pietruszka
- 2 cebule

Wykonanie:
- marchew i pietruszkę obrać, pokroić w plastry
- imbir obrać i drobno pokroić/posiekać nożem
- trawę cytrynową kładziemy na desce i tępą stroną noża uderzamy wzdłuż łodygi żeby lekko popękała
- cebulę obrać i pokroić jak kto umie, piórka, półksiężyce
- żeberka kroję w kawałki, tak, żeby po 2-3 kostki były w kawałku
- solę, pieprze i dodaję posiekany imbir
- wkładam żeberka do wolnowaru
- zasypuję warzywami
- dodaję trawę cytrynową
- mieszam
- włączam wolnowar na opcję "low" na 8 godzin

Uwagi:
- do wolnowaru nie dodaję żadnej wody, warzywa i mięso puszczą same wodę


Etykiety: