Sałatka z truskawkami





Dzień dobry! :)
Ponieważ ludzie pytają co za sałatkę mieszałem w telewizji, to Wam ją pokaże :)
Pan redaktor chciał
zrobić reportaż o truskawkach, wartości odżywczej itd. Powiedziałem mu, że truskawki to nie tylko składnik deserów. Doskonale mogą komponować się z różnymi daniami. Ja osobiście lubię czasami dorzucać truskawki do wszelkich sałatek. Teraz mam fazę na dużo surowizny, więc oprócz standardowego składu sałaty dodaję też surową marchew, czy seler naciowy. Do tak skomponowanej sałatki dodaję mój ulubiony, standardowy sos winaigrette. A jako wykończenie dodaję oczyszczone, pokrojone truskawki. Dlaczego? Ponieważ te maleńkie soczyste owoce są słodko-kwaśnie, idealnie komponują się z smakiem surowych warzyw i lekką kwasowością sosu winaigrette. Sałatka jest bez mięsna, czy mam dosyć mięsa? Nie, suszoną kiełbasę trzymam w ręce i zagryzam sałatkę :p
Sobie zrobiłem normalnie sałatę rozłożoną na talerzu, a dla Asi zrobiłem w „misce z sałaty”

Składniki:
- 3-4 liście sałaty   
- 1 pomidor
- ¼  ogórka zielonego
- ¼ papryki
- ½ marchewki
- 1 łodyga selera naciowego
- garść truskawek
- 4 łyżki sosu winaigrette PRZEPIS TUTAJ

Wykonanie:
- sałatę podrzeć w palcach i ułożyć na talerzu
- pomidor, ogórek pokroić jak kto umie
- seler naciowy pokroić drobno
- marchewkę obrać i pokroić drobno, lub zetrzeć na tarce
- truskawki umyć, usunąć szypułki i pokroić na połówki

- wszystkie składniki ułożyć na talerzu i polać sosem 



Etykiety: