Dorsz w sosie kawowym



Ulubione danie Asi , to rybki . Problem mamy w tym , że ja za rybami nie jestem za bardzo . Ale
czego się nie zrobi dla żony :) Tym razem dorsza poddusiłem w sosie kawowym . Sprawa jest banalnie prosta . Normalnie w knajpie robię  ten sos na śmietanie , w domu robię na mleku kokosowym z dodatkiem mąki kokosowej . Także wychodzi taka kokosowo - kawowa rybka . Do tego mała sałatka w łusce po wydrążonym awokado  i szybki obiadek gotowy . W czasie kiedy Asia je na obiad rybki , ja jem pieczony boczek  i szparagi podsmażone na smalcu :)

Potrzeba na 1 porcję :
- 1-2 kawałki fileta z dorsza bez łusek  ( miałem dwa małe to dałem oba )
- 1/2 szklanki mleka kokosowego ( przepis na mleko i mąkę  TU )
- 1-2 łyżki mąki kokosowej
- 8  ziarenek kawy
- łyżka masła klarowanego
- 1/4 cytryny
- sól, pieprz
- na sałatkę dałem co miałem pod ręką : rzodkiewkę , pomidorki koktailowe,kawałek ogórka zielonego , kawałek papryki

Wykonanie :
- rybę posypujemy lekko solą i pieprzem z obu stron
- patelnie wstawiamy na ogień , rozgrzewamy
- dajemy łyżkę masła
- na gorące masło ostrożnie kładziemy rybę
- smażymy ze 2 minuty , obracamy
- smażymy ze dwie minuty
- dorzucamy kawę
- wlewamy mleko
- bierzemy cytrynę i wyciskamy z niej  sok  na patelnię
- ustawiamy mały płomień
- przykrywamy pokrywką na 8-10 minut
- w tym czasie szykujemy sałatkę
- mi po śniadaniu zostały łuski po awokado ( przecinam na pół , miąższ wybieram/wydłubuję łyżeczką i dorzucam do sałatki na śniadanie  )
- do skorupki wrzucałem pokrojone kawałki warzywek jakie akurat miałem w lodówce
- polałem sałatkę sosem winaigrette
- podnosimy pokrywkę
- rybę przekładamy na talerz obok sałatki
- dodajemy na patelnię łyżkę mąki kokosowej
- patrzymy czy jest lekko gęste , jak jest luźne/wodniste , to jeszcze łyżkę dodać
- zamieszać sos i polać rybę

Etykiety: