Omlet kokosowy z makaronem warzywnym i kiełbasą duszone w mleku kokosowym



Omlety to od kilku dni moje ulubione posiłki :) robię je głównie z warzywami  , czasem
dorzucę kiełbasę  czasem jakieś zioła , ogólnie , co mam pod ręką . Szybkie , nie wymagające  pracy , bardzo sycące i zapychające jedzenie . Teraz jak mam spiromat , to oczywiście używam makaronu warzywnego ( sasasasa :d ) . Robię tak , ze biorę duży pojemnik i do niego od razu całą wuchtę makaronu z różnych warzyw robię ( dziś Asia kręciła makaronik warzywny :) ) . Daje mi to dwie rzeczy .
Raz , że za jednym zamachem mam dużą ilość półproduktu
Dwa , bałagan w kuchni/sprzątanie po obróbce warzyw robimy raz na dwa dni :)

Potrzeba dla jednej osoby :
- 3 jajka
-  3/4  szklanki  mleka kokosowego ( przepis TU )
- 3 łyżki mąki kokosowej
- 1 kiełbasa śląska
- 2 garści warzywnego makaronu ( dałem marchew , pietruszkę , seler , cukinię )
- 1 łodygę selera
 - 1/4 cytryny
- sól, pieprz
- 2 łyżki masła klarowanego

Wykonanie :
- na patelnię dajemy łyżkę masła klarowanego i rozgrzewamy
- kiełbasę kroimy w plastry i wrzucamy na patelnię
- smażymy 3-4 minuty 
- dorzucamy warzywa , przykrywamy pokrywką i dusimy około 3 minut
- podnosimy pokrywkę , wlewamy 1/2 szklanki mleka kokosowego
- wyciskamy sok z cytryny
- dodajemy sól i pieprz 
- przykrywamy pokrywką
- dusimy około 5 minut

W czasie jak warzywa się duszą szykujemy omlet :

- jajka wybić na głęboki talerz
- posolić , popieprzyć
- widelcem mocno mieszać , tak z minutę , a nawet dwie
- mieszając cały czas dolać 1/4 szklanki mleka kokosowego
- dosypać mąki kokosowej
- dobrze pomieszać
- rozgrzać patelnię z płaską łyżką masła klarowanego
- na gorący tłuszcz wylać masę jajeczną
- zmniejszyć ogień , przykryć pokrywką , smażyć aż się zetnie omlet ( nie będzie nic na nim pływać/ruszać się )
- omlet  przełożyć na talerz , na niego przełożyć duszone warzywka

Etykiety: