Salceson z czekolady jako czekoladowe owady



Po zeszło tygodniowej babce pomarańczowej ( i problemach z jej wyjęciem )  stwierdziłem, że jednak silikonowa forma do babki może mi się
przydać.
W bierdonie była promocja na foremki, różne około 15 zł kosztowały. Formę do babki znalazłem, chciałem jeszcze na mufiny, ale się skończyły. Wieczorem byłem w tesco, patrze .... foremki na mufinki w kształcie jajek, samochodzików, owadów, za 13 zł. Owady spodobały mi się najbardziej. Uznałem, że jak Asia wróci dziś z nocki, to będzie miała miłą niespodziankę do śniadaniowej kawki :)
Jakiś czas temu kilka osób mówiło mi o salcesonie z czekolady. Sprawa jest prosta, dają mleczną czekoladę, mleko, masło, cukier i orzechy. Dość łatwo to przerobić na paleo salceson . Zastąpić czekoladę gorzką, mleko krowie mlekiem kokosowym, cukru nie potrzeba, a masło użyć klarowane.

Potrzeba na 4 figurki:
- 2 czekolady (ja dałem gorzkie 70 %)
- 100 g masła klarowanego
- 50 ml mleka kokosowego
- kilka ziarenek wanilii lub  5 kropel olejku waniliowego
- 2 szczypty skórki pomarańczowej ( dałem z TEGO przepisu )
- foremka do mufinek / figurek
- 50 gram orzechów nerkowców
- 50 gram orzechów laskowych
- 50 gram orzechów włoskich


Wykonanie :
- bierzemy garnek
- wrzucamy masło
- łamiemy czekoladę na kawałki i dodajemy do masła
- wlewamy mleko kokosowe
- włączamy płomień
- na baaardzo małym ogniu rozpuszczamy wszystko
- mamy rozpuścić  NIE GOTOWAĆ, to nawet gorące nie musi być, ma być płynne, bez grudek
- dodajemy wanilie
- dodajemy skórkę pomarańczową
- dodajemy wszystkie orzechy
- mieszamy dokładnie
- nakładamy do foremek
- wstawiamy na noc do lodówki


Uwagi :
-  żeby zrobić "na szybko" wstawiłem na półtorej godziny do zamrażarki i wychodzą takie same jak po całej nocy w lodówce
-  pierwotnie chciałem masę wyłożyć na folię, zwinąć w rulon i później kroić plastry "salcesonu"
-  można użyć formy do muffinek
-  kroi się beż żadnego problemu i nie rozwala 
 - orzechów nie moczyłem, bo tego się po prostu nie da dużo zjeść :]
           NAŁOŻONA PŁYNNA MASA CZEKOLADOWO ORZECHOWA

GOTOWE FIGURKI

            PO PRZEKROJENIU WIDAĆ ŻE TO SALCESON Z CZEKOLADY :]

Etykiety: ,