Pieczona szynka w sosie grzybowym



Wczoraj wstawiłem jak robię pieczoną szyneczkę . Pisałem o tym , że 
z tych warzyw i płynu który jest od szynki można zrobić jakiś sos . Ponieważ mam jeszcze trochę zamrożonych grzybków ( i lubię grzybki :p ) postanowiłem zrobić gęsty sos grzybowy, dodałem też garść suszonych grzybków  . Dałem dużo grzybów,  taki w sumie gulasz grzybowy mi wyszedł :p do tego mięsko , kilka pomidorków na zagrychę i   mniam mniam :p

Potrzeba :
- upieczoną szynkę ( przepis TU) z bazą pod sos (czyli z tym płynem  z warzywami w którym jest upieczona) 
- 0.2 kg mrożonych grzybów ( dałem mix zebrany jesienią )
- 2 cebule
- garść suszonych grzybów
- 1 płaska łyżka koncentratu pomidorowego 
- łyżka tłuszczu
- sól, pieprz

Wykonanie :
- grzyby namoczyć kilka godzin wcześniej ( a najlepiej na noc) w garnuszku z zimną wodą ( szklanka wody na garść grzybów )
- mrożone grzyby wyjąć z zamrażarki , łożyć do jakiejś miski i niech się do rana rozmrażają
 -  na drugi dzień cebulę obrać  i pokroić jak kto umie ( ja lubię duże kawałki )
- grzyby suszone i mrożone kładziemy na sitku i odsączamy z wody
-  WODĘ ZBIERAMY , NIE WYLEWAMY DO ZLEWU !
- w garnku rozgrzewamy tłuszcz
- wrzucamy grzyby
- smażymy kilka minut
- mieszamy
- dodajemy cebulę
- smażymy kilka minut
- dodajemy koncentrat pomidorowy
- mieszamy
- zasmażamy 2-3 minuty 
- wlewamy wywar z warzywami od szynki
- gotujemy 20   minut
- próbujemy , doprawiamy solą  i pieprzem
 

Uwagi :
- ja grzyby suszone namoczyłem w wodzie wieczorem i rano robiłem sos
- jeśli sos wyjdzie wam za rzadki , to możecie pogotować jeszcze chwilę aż odparuje nadmiar wody
- jeśli z kolei odparowało za mocno to dolejcie wody ( chociaż najlepiej rosołu jak ktoś ma na podorędziu :))

Etykiety: