Dżem z dyni z kremem kokosowym (masłem)




Dżem z dyni, potrzeba na 4 porcje :

- 0.7 kg dyni
- 0.7kg jabłek( użyłem "Ligol " )
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1 goździk
- 1 cytryna
- 200 gram masła kokosowego z TEGO przepisu
- blender ręczny 

Wykonanie :
- jabłka obrać obieraczką , lub nożem ze skórki
- pokroić jabłka w grubą kostkę ( gniazdo nasienne/ogonek/pestki/ obierki - wyrzucić )
- dynię pokroić w mniejsze kawałki i nożem obrać skórkę
- zważyć na wadze , żeby było tyle samo jabłek i dyni ( ja odważyłem po  0.5 kg tego i tego )
- wrzucić do garnka
- wlać do garnka 1/4 szklankę wody z kranu
- włączyć gaz
- postawić garnek na ogniu
- dodać goździka , cynamon
- przykryć pokrywką
- na małym ogniu gotować 10 minut
- podnieść  pokrywkę i zamieszać
- przykryć pokrywką i gotować 10 minut
- podnieść pokrywkę , pomieszać
- gotować 10 minut bez przykrywania
- zestawić z ognia
- wyjąć goździk
- zmiksować blenderem
- wystudzić (jest zimno , to  wystawiłem na balkon na 15 minut )
- cytrynę przekroić na pół , przez sitko wycisnąć sok z cytryny do garnka z pulpą dyniowo-jabłkową
- do kieliszków nakładamy 2 łyżki dżemu dyniowego na przemian z łyżką masła kokosowego


Uwagi :
- dynię miałem z piwnicy , z moich zapasów z jesiennych zbiorów z ogródka , ale w warzywniakach widziałem że jeszcze dynie mają  :)
- jak widać na zdjęciu z garnkiem  kawałki pokrojone są  grubo  , nie trzeba się męczyć i tak się rozgotują
- jeśli masło kokosowe jest twarde , to włożyć pojemnik w którym ono jest do garnka z gorącą wodą na kilka minut i pomieszać aż się zrobi luźne i da się nakładać


Tak wygląda przygotowany garnek do gotowania dżemu



Dżemik dyniowy rozprowadzony na maśle kokosowym

Etykiety: