SOWA + GICZ JAGNIĘCA



SOWA + GICZ JAGNIĘCA
Cześć!
Dziś na obiad młoda owieczka :)
Pamiętacie puzzle 3D - ułóż i powiedz co to za zwierzę - to własnie to pyszne mięsko :)
Sowy mam z lasu. Mieszkamy na skraju Puszczy Zielonka, Kanie znalazłem dosłownie 300 m od naszego bloku :) od razu 10 szt. A że to moje najulubieńsze
grzyby, to radocha, jak cholera :D
Znalazłem też kilka maślaków i podgrzybków.
Co jest fajne w tym  daniu?
Grzyby w połączeniu z sokiem z owcy  B A J K A!!
Z jednej strony jest szybkie, a z drugiej długo się robi. Dlaczego?
Bo mięso puściłem przez wolnowar. Więc te 8 h sobie leciało. Ale jak zawsze, nastawiłem na noc. Włączam o 23 i wyłączam o 7 rano. Mięsko jest mięciutkie :)
A grzyby to szybko się robi. Do mięs użyłem magiczne ziele i w ogóle jest kosmos :)
Ale jak chcecie to macie:

JAGNIĘCINA
- noga z młodej owcy
- sól, pieprz
- 3-4 gałązki hyzopu
Wykonanie:|
- mięso natrzeć solą i pieprzem
- przeciąć nogę w stawie, żeby się zmieściła do wolnowaru
- włożyć do wolnowaru
- wrzucić hyzop
- nastawić wolnowar na 8 h
(ja po doprawieniu jeszcze siekaczem do mięsa je potraktowałem - ale nie trzeba, jak ktoś nie ma :) )

MAŚLAKI NA WYWARZE Z OWCY
- garść maślaków
- pół szklanki wywaru powstałego w wolnowarze
- łyżka smalcu
Wykonanie:
- najpierw na patelni rozgrzewam smalec
- wrzucam oczyszczone, pokrojone maślaki
- podsmażam ze 2 minuty
- wlewam wywar z wolnowaru
- przykrywam pokrywką i duszę 5 minut


SOWY NA SMALCU
- 2-3 sowy (kanie)
- 2 - 3 łyżki smalcu
- sól, pieprz
Wykonanie:
- grzyby oczyszczamy nożem z igieł i trawy (ja ich nie myję, bo się tego usmażyć nie da)
- odcinam nogę (zupę grzybową gotuję na tych nogach)
- smażę grzyby prawa- lewa po 3-4 min na małym ogniu

Przednia noga jagnięcia 


Mięso po przecięciu kości, doprawieniu i nakłuciu 

Etykiety: