Luboszki - babeczki z nadzieniem




Siemanko :)
Dzisiaj chciałem się z Wami podzielić babeczkami,które są ekspresowo szybkie, zrobienie ich, łącznie z pieczeniem i umyciem brudnych naczyń zajęło mi 40 minut :) Wyrób ten nazwałem - "Luboszki". Dlaczego? Bo
przepis na nie podała mi nasza Ajwenowa trener - Ania Luboch. Ostatnio mam fazę na mąkę jaglaną, wypieki na niej mają taki jakby lekko serowaty posmak. Poza tym zawsze lubiłem kaszę jaglaną :) Zrobiłem dwa warianty, jeden z wiśniami, drugi z powidłami. Ponieważ rodzina, to podstawowa komórka społeczna (jak mawia mój tatuś), to wiśnie mam w słoiku od teściowej, a powidła od ojca. Owoce były z naszych ogrodów, więc tu z pochodzeniem mam pewność, tata twierdził też że do powideł nie dał cukru, bo śliwki z działki mamy fest słodkie.
Połowę łakoci zrobiłem nadziewane wisienkami, a połowę z powidłami, sam nie wiem które były lepsze :)
Ale do rzeczy i przepis :)

Potrzeba na około 12 sztuk
- 1 szklanka mąki jaglanej
- 1 łyżka miodu
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli (ale poważnie- odrobina :))
- 1  jajko
- 1/3 szklanki wody gazowanej
- 1/4 szklanki rozpuszczonego masła klarowanego (ale ma być lekko płynne, a nie wrzątek!)
- słoik powideł, lub dżemu, lub owoców w słoiku
Wykonanie:
- bierzemy miskę
- wlewamy ciepłe masło klarowane
- dodajemy miód i mieszamy
- dodajemy wodę gazowaną i mieszamy
- dodajemy jajko i mieszamy
- dodajemy sodę i sól i mieszamy
- dodajemy mąkę jaglaną i mieszamy
- konsystencja ciasta ma być lekko gęsta, jak jest luźna, to dodać z łyżkę mąki jaglanej
- nagrzewamy piekarnik do 180 stopni
- bierzemy foremki do muffinek
- nakładamy łyżkę ciasta
- nakładamy owoc - wiśnie dawałem 3 sztuki, a powideł pół łyżeczki
- przykrywamy druga łyżką ciasta
- gdy zużyjemy całe ciasto, wkładamy do piekarnika na 25 minut
- wyjmujemy i od razu wyjmujemy z foremek, żeby się babeczki nie sparowały
- ja jak jadłem ten bajer, to jeszcze na górę sobie trochę powideł kładłem :)
Miłej niedzieli :)
Paweł



Babeczki z powidłami 


Babeczki z wiśniami 

Etykiety: