Smażony szpik kostny




Cześć :)
Jeszcze trochę Wam o szpiku kostnym popiszę :p
Nie może być inaczej, skoro
, oprócz tego, że jestem zasłużonym dawacą krwi, to i zgłoszony do bazy dawców  szpiku  :)
Pisałem wcześniej o tym, że próbowałem na surowo szpik, smakował - tak-se - Potem upiekłem część kości i wyjadałem upieczony łyżeczką i jako dodatek do chudego mięsa (użyłem sarny) było to super połączenie,
Kolejną próbą było smażenie. Jak to zrobić ? trzeba wyjąć szpik z kości. Nie jest to takie proste:p miałem trochę tych kości i po wyjęciu z lodówki próbowałem z każdej z nich wypchnąć palcami szpik. Jeśli kość jest równa i nic nie zawadza, nie zwęża się dziwnie, to wychodzi dość łatwo. Jeśli kość ma jakaś przegródkę, albo coś w środku, to się nie da wycisnąć. Z kilku kostek wyszło łatwo, resztę upiekłem i wydłubywałem a na końcu wyssałem :p
No dobra, wracając do tego wydobytego szpiku :)
Takie ładne różowe słupki mi wyszły :p Stwierdziłem, że pokroję je w takie talarki. Normalnie jak muszle Świętego Jakuba dla ubogich :p
Ale smak ! smak mnie zaskoczył. Trochę taki  jakby aromat jak sowa( czyli czubajka kania- taki grzyb :P  )  z sałatką i kiełbasą  genialnie smakuje !
Taki szpik mi smakuje najbardziej :)

Potrzeba na jedną porcję:
 - około 0,25 kg pociętych kości szpikowych
- łyżka tłuszczu - dałem smalec
- sól, pieprz ziołowy

Wykonanie :
- kości szpikowe wyjmujemy z lodówki i wyciskamy palcami szpik
- wyciskamy od stony cieńszej, łatwiej wyjdzie :p
- szpik kroimy w plasterki około 1,5 centymetrowe
- rozgrzewamy patelnię
- dajemy łyżkę tłusczu
- smażymy krążki szpiku po  30 sekund z każdej strony
- przekładamy na talerz

Uwagi:
-  szpik był dodatkiem do sałatki z rukolii,roszponki,ogórka,pomidora i sosu winaigrette
- oprócz tego jeszcze dwie kiełbaski sobie usmażyłem na tym tłuszczyku co został na patelni - niebo w gębie :)

Etykiety: