Wątróbka z kaczki , duszona z cukinią z włoszczyzną w estragonie



Eloszka !
Żebyście nie myśleli , że my się tylko dziczyzną odżywiamy , dziś będzie tani obiad :p . Za kilka złotych za kilogram  dostałem wątróbkę z kaczki :) Tak sobie patrzyłem na warzywa , których teraz mamy full i w mieszkaniu i w piwnicy ,no to trzeba je zużywać .Wątróbka jest podsmażona wstepnie z
cebulą , Gdy już się ścięła , dorzuciłem cukinię , doprawiłem i chwilę poddusiłem . Na osobnej patelni podsmażyłem na maśle klarowanym marchewkę z pietruszką i pod koniec dorzuciłem trochę suszonego estragonu , Obiad dosłownie za kilka groszy , bo najdroższa w tym wszystkim była łyżka masła :p

Potrzeba na dwie porcje : 
- 0.3 kg wątróbki drobiowej ( ja użyłem kaczej )
- 1 cebula
- 1 cukinia , wielkości ogórka szklarniowego
- 2 marchewki
- 2 pietruszki
- łyżka smalcu
- łyżka masła klarowanego
- sól, pieprz
- 1 płaska łyżka majeranku
- 1 płaska łyżeczka estragonu

Wykonanie : 
- cebulę obrać i pokroić jak kto umie , ja pokroiłem w półksiężyce
- cukinię umyć , przekroić wzdłuż na pół i pokroić w półksiężyce
- marchew i pietruszkę obrać , pokroić w kawałki , ja pokroiłem w takie większe słupki
- bierzemy patelnię , rozgrzewamy na kuchence
- wrzucamy wątróbkę
- po jakiejś minucie dodajemy łyżkę smalcu ( może być masło klarowane )
- przykrywamy pokrywką ( żeby nam połowy kuchni i nas samych gorący tłuszcz nie opryskał )
- po jakiś 2 minutach minimalizujemy gaz , lub przestawiamy patelnię obok ,  na wyłączony palnik
- podnosimy pokrywkę , przewracamy wątróbkę szczypcami/szpachtułką/łyżką  na drugą stronę
- dorzucamy cebulę
- przykrywamy i wstawiamy na palnik na średni płomień
- po jakiś 2 minutach podnosimy pokrywkę i dorzucamy pokrojoną cukinię
- dodajemy trochę soli ,pieprzu i majeranku
- przykrywamy pokrywką , ustawiamy mały płomień i dusimy 7-10 minut
- w tym czasie rozgrzewamy druga patelnię
- wrzucamy na nią pokrojoną  marchew z pietruszką
- dodajemy łyżkę masła
- zasmażamy około 5 minut na średnim ogniu ( co jakiś czas zamieszajcie )
- dajemy trochę soli, pieprzu i estragon
- przykrywamy pokrywką i dusimy z 5 minut


Uwagi :
- na talerzu układamy wątróbkę z cebulą i cukinią i obok kładziemy podsmażoną włoszczyznę
- tłuszczu można oczywiście dać trochę więcej :p ja daję ze dwie łyżki smalcu jak smażę wątróbkę
- wszystko rzucam na suche gorące patelnie , żeby tłuszcz nie pryskał

Etykiety: