Surówka porowa z ogórkami małosolnymi/kiszonymi



Trochę za dużo pory mi się zerwało z działki :p  . Część pokroiłem i zamroziłem , a z części postanowiłem zrobić surówkę . Ponieważ ogórków małosolnych ( które powoli stają się kiszonymi :p ) też mamy dużo , to postanowiłem
je połączyć . Dodałem do tego paprykę i bardzo fajna surówka do obiadu , czy śniadania wyszła . Por jednak jest dość  ostra i Asia lekko się krzywiła na tą ostrość . Dorzuciłem więc dwie garście pomidorków koktailowych  i smak się zbilansował , Jest przyjemnie wyczuwalna ostrość , łagodzona delikatnym smakiem pomidorków . Do tego kwaśność dodają ogórki , a surowa papryka , dodaje chrupkości . My  jemy teraz do śniadania taką  surówkę + kiełbasy/parówki . Zajebiaszcze śniadanie :)

Potrzeba na 4 porcje :
- 1 por
- ogórki małosolne lub kiszone , tyle samo ile pory
- 1 papryka ( jak małe , to dwie )
- 150 gram pomidorków koktailowych ( tak ze 3 garście u mnie to są )
- 2 łyżki musztardy
- sól, pieprz
- oliwa z oliwek ( według uznania , jednemu starczy 50 ml , inny wleje 100 ml :)  )
- pęczek zielonej pietruszki

Wykonanie :
- por przekroić wzdłuż i każdą warstwę przemyć pod bieżącą wodą z piasku
- umyty por pokroić jak drobno każdy potrafi :) i wrzucić do jakiejś miski
- paprykę umyć , przekroić na pół , wydłubać gniazdo nasienne i ogonek i je wyrzucić , pokroić paprykę w kostkę , lub paseczki
- ogórki pokroić jak kto umie/chce , ja kroję w półksiężyce
- pomidorki koktailowe umyć i dorzucić do reszty pokrojonych warzyw
- pietruszkę umyć , osuszyć ( czyli otrzepać z wody ) , pokroić jak kto drobno umie i dodać do miski
- dodać musztardę , trochę soli ( zależy jak ogórki są mocno słone ) , trochę pieprzu ( dosłownie odrobinę , zawsze możesz dodać więcej jak wymieszasz :) )
- wlać oliwę
- wymieszać dokładnie
- jak jest za sucha , to dodać trochę oliwy
- spróbować , doprawić

Uwagi :
- por ma podobne właściwości do cebuli , czyli zmusza do płaczu .  Ja kroję  przy otwartym oknie w przeciągu :p

Etykiety: