Sałatka z tuńczykiem , pomidorkami i ogórkiem kiszonym



Ostatnio mam mało czasu  ( w zasadzie nigdy nie miałem go dużo :p ) i ani działki , ani sklepu odwiedzić nie miałem kiedy . Moje szczęście też od rana do wieczora w pracy , to też na zakupy nie
ma czasu .  Asia mówi do mnie , że zrobiła by jakieś śniadanie , ale w lodówce tylko ogórki kiszone, rzodkiewki  i pomidorki koktailowe zostały . No tak , ale jeszcze , zdaje się , że w szafce jakieś puszki w rezerwie " na wypadek Niemca"  zostały . Patrze , uśmiecha się do mnie puszka tuńczyka .
Jeszcze trochę musztardy się ostało , teraz wystarczy to połączyć , dodać  trochę świeżych ziół i pyszne śniadanie w kilka minut gotowe . Kiedyś  gdzieś słyszałem , że najlepszym kucharzem jest ... głód :d

Potrzeba na dwie porcje :
- puszka tuńczyka z wody lub w oliwie z oliwek
- 2-3 garści pomidorków koktailowych
- 4-5 średnich ogórków kiszonych
- 4-5 rzodkiewek
- łyżka musztardy
- 2 gałązki  świeżego oregano, lub pół łyżeczki suszonego
-sól, pieprz

Wykonanie :
- rzodkiewki pokroić jak kto umie (plasterki/paseczki , ja wyciąłem rozetki )
- pomidorki umyć i jak są duże to przekroić na pół , ja mam małe kuleczki , to zostawiłem w całości
- wkładamy pomidory do jakiejś miski
- ogórki wyjąć z wody i pokroić jak kto umie/chce  (ja pokroiłem  w półksiężyce)  i dodać do pomidorów
- dodać musztardę
- oberwać listki oregano z łodygi ( łodygę wyrzucić ) i dorzucić  do miski
- lekko posolić i popieprzyć , zamieszać , spróbować i ewentualnie dodać soli ( ogórki są słone )
- posypać/położyć na wierzchu rzodkiewkę


Etykiety: