Jajka pieczone w cukinii




 Dzisiaj będą jaja jak berety , czyli jajka zapieczone w cukinii . Proste do wykonania , nie zabiera
czasu , a bardzo dobre żarełko , jadam takie krążki na śniadanie , lub na obiad .Cukinia to jedno z moich ulubionych warzyw. W zeszłym roku posiałem tego dość dużo , tak , że do marca w piwnicy miałem zapas . W tym roku posiałem jeszcze raz tyle :p Także mogę wcinać cały czas , na wszelkie sposoby . Ci co mnie znają , wiedzą , że od pewnego czasu preferuję jajka w postaci surowej , bo i się napiję i najem , takie "head&shoulders" :p  Ale czasami mam zachciankę , na jakieś ścięte jajeczko i właśnie w tym przypadku tak było . Miałem jajka , smalec , cukinie pod ręką i tak dumałem jak to połączyć . Nie zastanawiając się wiele nagrzałem piekarnik , pokroiłem i raz dwa do pieca


Potrzeba na 2 porcje : 
-  1 średnia cukinia ( taka +- 1.2kg )
- 6 jajek
- 3 łyżki smalcu ( albo masła klarowanego )
- sól, pieprz
- oregano

Wykonanie :
- włączamy piekarnik i ustawiamy na 180 stopni
- cukinię umyć pod bieżącą wodą , odciąć czubek i końcówkę ( centymetr z jednej i drugiej strony )
- pokroić cukinię w plastry , tak ze 3.5cm grubości , kroimy ich 6 , po jednym na każde jajko
- bierzemy plaster i łyżeczkę do herbaty
- łyżeczką wybieramy/wydłubujemy  miąższ z środka
- fajnie by było robić to na tyle delikatnie , żeby zostało dno , bo jajka będą cieknąć i brudzić blaszkę ( tak jak mi :p )
- jak już mamy wydrążone krążki , to każdy lekko solimy i pieprzymy
- na dno kładziemy po pół łyżki tłuszczu
- wybijamy jajko do dołka w cukinii
- wkładamy do piekarnika na 20 minut


Uwagi :
- z czym to można jeść ? a z czym się chce :p można do tego dołożyć mięso , czy sałatkę , ja po prostu jem do 3 takich krążków  garść  pomidorków koktailowych z działki
- czas pieczenia jest różny , raz się upieką w 15 min , raz w 25 min , zależy jakie duże są jajka , jak grube krążki cukinii , zależy też od tego czy piekarnik równo piecze ( dużo piekarników mocniej grzeje z jednej strony )
- jak najłatwiej umyć blaszkę? kilka kropel płynu do naczyń , zalać gorącą wodą blaszkę i poczekać z pół godziny , żeby przypalone jajko nasiąkło i lekko zeszło przy myciu



jajka zapakowane w cukinie , to białe obok żółtek , to smalec , na wierzchu oregano

Po wyjęciu z pieca

Etykiety: