Wakacje z Ajwen 11-18.07.2015

Witajcie :-)

W zeszłym tygodniu miałam przyjemność uczestniczyć w
sześciodniowym szkoleniu z dietetyki, które prowadziła Iwona Wierzbicka z Ajwen - która wg mnie jest najlepszym dietetykiem w naszym kraju.
Szkolenie  obejmowało 4 tematy:  "Dieta - inne podejście" ,  "Chemia w żywności" , "Dietetyka kliniczna" oraz  "Układanie diet".
Wielki szacun dla Iwony za przekazanie mnóstwa wiedzy w jednocześnie przystępny sposób.
No i nie straciła głosu po 6 dniach 8-godzinnego nieprzerwanego mówienia! 
Miałam też okazję nawiązać nowe ciekawe znajomości :)

Niektóre zagadnienia poruszane na szkoleniu były już mi znane, jako iż od dłuższego czasu czytam różne książki z tego zakresu, jednak jeszcze więcej faktów było dla mnie czymś nowym.
W zasadzie mogę powiedzieć, że im więcej wiem, tym więcej pojawia się pytań... Szczerze mówiąc, nie wiem czy wystarczy mi życia, by ogarnąć ten temat.. 

Mogę jedynie napisać, że w ciągu 6 dni nauczyłam się więcej, niż przez całe studia magisterskie oraz podyplomowe z dietetyki, co generalnie jest tak naprawdę straszne. Wręcz mogę napisać , że to czego się dowiedziałam na studiach, to w większości są jakieś wyssane z palca bzdury , a propagowana piramida "zdrowego" żywienia oparta na zbożach i zalecająca ograniczać tłuszcze nasycone, jest prostą drogą do wielu chorób. Osobiście na sobie doświadczyłam, że odwracając chore zalecenia  IŻIŻ zaczynam zdrowieć z Hashimoto. 

Nie sądziłam że aż tyle rzeczy można wyczytać z najzwyklejszej morfologii...
Jakie badania krwi zlecać przy podejrzeniu określonych chorób...
Dlaczego warzywa także mogą być niezdrowe...
Dlaczego żywność puszkowana i opakowania plastikowe szkodzą...
Po co barwniki w tabletkach i dodatki w syropach aptecznych...
Co "kryje " się na etykietach i jak producenci załatwiają sobie certyfikaty ...
Co to jest mutacja genu MTHFR i na co może wpływać i jaką w tym wypadku dobrać suplementację...
Jak układać diety i dobierać suplementację na podstawie przykładowych wyników badań...
Mogłabym Wam tak wymieniać i wymieniać całą noc :-)

A  to dopiero początek mojej drogi do wiedzy :-) Długiej i krętej ale fascynującej :-)

Pozdrawiam Was serdecznie,
Asia 


 Z Iwoną - wręczanie certyfikatów :)



 Zdjęcie grupowe :)




 Certyfikaty i dyplom :)  na razie skromnie, ale to dopiero początek :)