Nasza mała spiżarnia :)



Ehhh jak człowiek chce się bawić w ogrodnika , to nie może mieć  za długich wakacji . Przez półtora
tygodnia wszystko urosło i buraki i marchewki i kalarepy , zioła , z tego się cieszę :)  . Ale tak samo wyrosły chwasty i sałata szykuje się do kwitnięcia , a z tego się z kolei nie cieszę .Jeszcze 3 lata temu myślałem , że sałata rośnie normalnie , czyli robi się główka i już . Jakież było moje zdziwienie jak sałata urosła większa ode mnie ! :p Także  teraz szybko wyrywam sałatę i rozdaję wszystkim wokoło . Dynie  się pięknie zaczynają rozrastać , ale kierują się nie tam gdzie ja chce ( czyli na płot ) , tylko chcą wędrować w grządki , także delikatnie musiałem je zawrócić z raz obranej drogi :p Zioła zaczynam już powoli suszyć , majeranek ściąłem i suszę w pokoju , bazylię i lubczyk również . Na wolnym miejscu po wyrwaniu  części sałat  posiałem dziś koperek i rzodkiewkę . Rzodkiew siejemy w tym roku chyba 4 , albo 5 raz , co trochę zjemy , sieję  nowe :) . A wzdłuż płotu wyrosło mnóstwo chwastów i pokrzyw , które przeszkadzają dyni i cukinii , zabierają im światło i składniki z gleby . Dobre półtorej godziny sierpem to cholerstwo wycinałem . Teraz będę na pewno zdrowy , bo pokrzywy poparzyły mnie od stóp do głów . Ścięte zielsko poszło na kompost . Na wiosnę razem ze skorupkami  to wszystko przekopie , żeby nie dawać żadnych sztucznych nawozów



       Zielone cukinie kwitną  , ale też już spore okazy można zrywać :)


              Żółte cukinie  wyglądają jak banany :p


       A tak wygląda sałata , która już lekko przerosła


A tak wyglądać będą wszystkie , jak ich nie wyrwę . Te od początku były planowane na siew , więc jeszcze sporo urosną



Dynie i patisony nie chcą iść pod płot , bo chwasty im się nie podobają . Teraz już mają czysto , zdjęcia nie zrobiłem , bo po ogarnięciu tego tematu już mi się nic nie chciało i marzyłem tylko żeby wrócić do domu i się wykąpać przed wyjściem do pracy



W środku rośnie rząd bazylii  , a w lewym górnym rogu zdjęcia widać już przycięte krzaczki majeranku


       majeranek ścięty , umyty , odsuszony i pozostawiony do wyschnięcia

Etykiety: