Zupa Kalafiorowo - brokułowa



Potrzeba na 4-5 porcji :

- 1 litr rosołu ( z TEGO ) przepisu
- 1 kalafior
- 2 cebule
- 1-2 łyżki masła klarowanego


Wykonanie :
- cebulę obrać , pokroić jak kto potrafi 
- kalafior obrać z liści , pokroić ( albo porozrywać  na małe kawałki )
- w garnku rozgrzać masło
- na gorący tłuszcz wrzucić cebulę , smażyć około 5 minut
- zalać rosołem
- dodać pokrojony kalafior , gotować 15 minut
- kilka kawałków kalafiora wyjąc na talerz 
- zmiksować resztę zupy  blenderem na krem

Uwagi :
- zmiksować można całość i mieć zwykłą zupę - krem , ja jednak lubię jak kawałki warzyw pływają w zupie i dlatego część wkładam na talerz
- wzorek zrobiłem z kremu brokułowego , który mi został z poprzedniego dnia :) , zrobiłem ją tak samo jak kalafiorową , bardzo ciekawie łączą się te dwie zupy w jednym talerzu
- do dekoracji dałem gałązkę rozmarynu , ładnie i delikatnie dała aromat , nie tak intensywny jak bym gotował rozmaryn w zupie 

Etykiety: