Zimowe szparagi i przegląd jesieni



Potrzeba  dla 2 osób:

- 3 skorzonery ( ja mam z działki , widziałem że są w Almie )
- 1 papryka
- 1 cebula
- 1 marchew
- 1 pietruszka
- 1 czarna rzepa
- 1 kalarepa
- kilka ząbków czosnku
- sól, pieprz
- tymianek 1 gałązka , szałwia 1 gałązką (jak ktoś nie ma to nie daje :P )
- 2 - 4  łyżki masła klarowanego ( zależy ile tłuszczu wsiąknie w warzywa )
- wyciśnięty sok z połowy cytryny 

- Marchew , pietruszkę obrać
- cebulę , czosnek obrać
- kalarepę , rzepę  obrać
- wszystkie warzywa + paprykę pokroić w plastry
- skorzonerę obrać
- ugotować skorzonerę w osolonej wodzie z sokiem z cytryny , gotować około 8 minut
- na patelni rozgrzać łyżkę masła
- wrzucić część warzyw ( wszystkie na raz raczej nie wejdą :P )   
- smażyć kilka minut , pomieszać
- posolić , popieprzyć , dodać ziół
- przykryć
- dusić 5 minut
- to samo zrobić z reszta warzyw
- warzywa położyć na talerz , obok ułożyć skorzonerę 

Uwagi :
- warzywa pokrojone w plastry zajmują dużo miejsca na patelni , ale ładniej wyglądają i szybciej się smażą , ja smażę  od razu na dwóch patelniach jednocześnie
- skorzonera mocno brudzi ręce i trochę się klei  , osoby wrażliwe na takie cuda niech używają rękawiczek
- do takich warzywek ja jadłem kiełbasę , a Asia miała metkę cebulową , ale pasują też jajka/jajecznice, wszelkie ryby itd

Etykiety: