Zupa na rydzach



 Dla 2 osób potrzeba :
- 4 rydze
- 1 mała marchew
- 1 mała cebula
- 1/2 korzenia pietruszki
- 2 ząbki czosnku 
- 200 ml rosołu  TU
- łyżka masła klarowanego 
- sól, pieprz
- rozmaryn - igły 10 sztuk 

Wykonanie :

- należy pójść do lasu i nazbierać grzybów :p
- rydze umyć , oczyścić z piachu i igliwia i pokroić w dość duże kawałki ( ale takie żeby dało się łyżką nabrać :p )
- marchew i pietruszkę obrać i pokroić w kostkę
- cebulę i czosnek obrać i pokroić jak kto umie
- w garnku rozgrzać masło
- wrzucić rydze i cebulę z czosnkiem  , smażyć 5 minut
- dorzucić resztę warzyw , przesmażyć 5 minut
- zalać rosołem ,dodać przyprawy ,  gotować  30 minut

uwagi :
- grzybów oczywiście można dać więcej , ja zrobiłem trochę mniej niż pół na pół grzyby/warzywa bo akurat tylko kilka rydzów wczoraj znalazłem
- jeśli w lodówce są inne ugotowane warzywa , to można ich śmiało użyć( ja miałem jeszcze 2 krążki ugotowanego patisona )
- rozmaryn jest bardzo mocny w smaku , dlatego lepiej dać mniej , niż potem mieć gorzki obiad
- można posypać posiekaną natką pietruszki


Etykiety: